Organisaties besteden steeds meer aandacht aan hun Business Intelligence (informatievoorziening). Hierbij leggen zij alleen vaak de focus op hun interne gegevens (CRM, ERP en/of financiële data). Betrouwbare data en analyses zijn namelijk een essentieel onderdeel zijn van goede een bedrijfsvoering.
Maar vergeet de open beschikbare data niet! Er ligt hier namelijk ontzettend veel potentiële waarde. Of je nu trends wilt monitoren in je markt, concurrentieanalyses wilt doen of… uit die duizenden organisaties de 100 meest kansrijke prospects wilt vinden.
Elyn helpt jou bij het vinden van de meest kansrijke prospects
Met Elyn hebben ondernemingen in één platform alle informatie beschikbaar die ze nodig hebben om het verschil te maken in hun markt. Denk hierbij aan sociale media uitingen van concurrenten of klanten, ben je op de hoogte van trends in de markt en…
Zo kan Elyn jou ook helpen om de meeste kansrijke prospects te vinden.
Wie is jouw ideale klant?
Elyn start hierbij met de vraag: wie is je ideale klant? Wie zijn relevant voor jouw propositie(s) en waarom? Wat speelt er bij hen? Waarom willen ze jouw product of dienst kopen? Samen komen wij met jou tot een lijst van kenmerken/indicatoren van jouw ideale klant.
Denk hierbij aan:
- Omvang van de organisatie (in omzet, aantal vestigingen en/of FTE)
- Privaat of publiek
- Branche
- Wel of niet al klant bij een concurrent
- Thema’s waarop zij zich profileren op hun website of andere (online) kanalen
- …
Een lijst met momenteel de meest kansrijke prospects
Vervolgens zoekt en ontsluit, koppelt en analyseert Elyn de voor jou interessante bronnen. Prospects worden op de gezamenlijk bepaalde kenmerken gescoord, waardoor er een lijst ontstaat met de meest ideale/kansrijke prospects van dat moment. Vervolgens kun jij met deze lijst aan de slag. Na een aantal weken evalueren we samen de kwaliteit van de lijst met prospects. Missen we nog kenmerken? Moeten inzichten worden verfijnd? Hebben we nog andere bronnen nodig? Hoe vaak moet de lijst geactualiseerd worden?
Dit alles doen we met één doel: zodat jij makkelijker nieuwe prospects vindt en kunt bepalen welke te benaderen!